27 Aralık 2021

SELCAN PEKSAN. Esentepe


 

Okuma bayramında uzun bir şiir ezberlemiştim 

Zaman ve meslekler hakkındaydı

 

Kollarımla geniş bir daire çizerek göstermemi gerektiren bir çapı vardı anlattığı şeylerin

Yaşam ve ölüm hakkında olmadıydı, parmak kuklası hakkında: 

 

Tüm bedenimle kütlesizmişim, şnorkelim bana yeni bir kimlik veriyor

Gökten inen bir perspektif, dibe doğru derinlik kazanıyorum, ruh boyutluyum

 

Boğulma rolünde kendimi oynuyorum, vurgun yemişim meğer salyalarım

Hare hare içine alıyor beni, kaplumbağaları

 

Kaplumbağaları hemen şimdi kurtarmalıyız, bunun herkes farkında mı? diyorum

Ölü balıklar geçiyor altımdan asılı kaldığım 

 

Mercanlar, 

iribaşları dayımların süs havuzunda istifliyorum, hediye kutusunda müjdeliyorum onları 

 

Sıcak asfalt kıvamındayız, ergenliğe girmemiş her yaştan ciddi kişiler, 

Bitli kafalarımız dışarıda 

 

Gömülüyoruz ve yaklaşan kamyonların titreşiminde 

Kayıp balıklar olarak seslendiriyorum onları, 

 

Talihlileri selamlıyorum sahneden, siğillerini siliyorum ellerinden

Sapanca çekiliyor, çekiliyor

 

Siyah plastiği yırtarak çıkartıyorum gazlı kafamı

Soluğu arındırarak, filtrelerden geçirerek hatırlanacak anıları

 

İnce bir işçilik, seçici zanaatın sırları, benimle kalacakları ayırarak

Yaşama dönmek için kemireceklerden, 

 

Şiirin sonunda yüzümü velilere dönerek büyük bir kahraman edasıyla şunu diyordum: 

Biz sizin tanrınıza sunulmak için doğmadık
Saklanmak için doğmadık


CİN AYŞE 16, ÇOCUK(LUK)

Hiç yorum yok: