24 Aralık 2021

DUYGU KANKAYTSIN. SABIR ÇANAĞI


                                                                                            Gülten Akın’a

                                                   

Evin hiçbir yerinde evi bulamazken içeride kendimi buldum.

Kimsesi olmayan konuşkanlığımı

Annelerin özenle soğutulmuş kışlarını

Nur topu gibi yarası üst komşunun

En çok sil baştan devlet yasalarını

Taşınırken kötü çekilmiş bir fotoğrafta kendimi buldum.

 

Kalbim tekini kaybetmiş yeryüzü.

Ancak güzel bir yalnızlık ikna edebilir

İnsanın suya dalışını.

Nar diye bir şarkıya başlıyorum

Herkes ortasında bir yerin 

Atlarla taylar anlaşamıyor mesela

Reçine kabuğuyla birlikte aşağı atlıyor

İçinden orman geçen cümle 

Başka biri gibi davranıyor.

 

Herkes çocukluğundan asılmış rüzgâr birbirine.

Nereye gideceğini bilmeyenler katlanır gibi

Bazı seslerin tekrarı yok

Beni buraya buraların yetimi diye bırakmışlar.

Kalkıp bir kırk çıkarıyorum

İçime içime susuyorum.

 

CİN AYŞE 16, ÇOCUK(LUK)

Hiç yorum yok: