9 Nisan 2023

NİLAY ÖZER. siyah hayvan

NİLAY ÖZER 

siyah hayvan

 

                                     

 

burada başlatmalı geceyi dört ayaklı gölgeni öne sürerek

kürkünün soğuğuyla mayalanmış sular.. taşlaşmış sığı ve derinleri

beni içine içine çekiyorsun siyah hayvan

 

 

konuşmak bitti uluyorum nefesimin gücü kadar yükseliyor U

uluyorum uzayın uğultusuna dünyanın zonklamasına 

kimi çağırıyorsam cayıyor sözcüklerden haz halinde U

buraya bir çukur bırakıyorum içine doğru ulu

buraya bir U bırakıyorum 

 

 

saçıldım dalgalar ve tanecikler halinde 

dikeyde ve yatayda dağılıyorum

hava köklerim yok emiyorum havadaki yası

su köklerim yok suya tutunuyorum gözlerindeki

tadıyor etini siyah hayvan duyargası dilim

buraya bir hırlama bırakıyorum panthera pardus

buraya bir uluma canis lupus albus

 

 

çünkü tek bir ses ama her şeyle birlikte titreşiyor U

büyük öğlesi gibi gölgesizliğin

iteliyor hayatın üzerinden daha güneşli bir hayat beklentisini

susmayan ağızları isteğin.. tam isabet sözcükler o denli incelikli

kendini yakaladın mı hiç avda kendine ayırırken sonrayı

hava elektriklenir ve tekinsizdir evren

buraya bir sürtünme bırakıyorum dolichopis jugularis

buraya bir çıtırtı ısırık ve titreyiş

 

 

sahi gözleri olan şeyleri mi öldürdünüz?


CİN AYŞE 19, BAHAR 2023

Hiç yorum yok: