18 Nisan 2017

Kamucan Yalçın. Düğüm Takası

KAMUCAN YALÇIN
Düğüm Takası

Babalog
Mi.
A tiiiny ( biri ilk çay) taytayni (biri ilk kahveli) requiem.
Æ bücür pucur ingilizce.
Elime kalem. Verdiler boyadım.
Renk yok. (Muş orada şimdilik.)
"Piyano  çalıyor musun?" diye sordular.
Me? Not today.

A aman canım çıktı nedir çıkıversin işte...
Hem günümüzde...
Bak sen. Yas.
Müstakbel Yas.
Cüret. Teşebbüs. ÜrkekküstaH.
Müstakbel Yaz.

Yazdım.
Kan verdim. Aldım. Cazır cuzur taviz verdim.
Korktum sonra.

Korkumdan sebep,
Oldukça harbici bir diminuendo taklidi yaptım.
Utancın faturasını titreye titreye göze aldım.

Rüyamda adam döveyim dedim.
Adamlar belirdi "Biz hallederiz." dediler.
“İyi bir şey mi bu?” diye soracağım adama yarın. Yarın oldu bir an. Sordum. Acaba ne diyecek?
Rüyamda birini azaptan kurtarayım dedim.
Hani bir meydan varsa, en azından onu okumadan kafamı kaldırırsam, yastığım kurusun.

Adamlar geldi, “Biz okuruz-ayağını olsun yerden kaldırma, ayağının kaşına yerçekiminden halel gelmesin" dediler. 
"Biz çözeriz bize yokmuş vebali." dediler.
O şarkıyı çal ettiler. Ah o tuzluklarla en azından denediler.
 


(Faz diagramı; tanımlı şeyler listesinde uzunca bir zamandır, en rahat koltuklardan birinde gevreye gevreye oturur.
Haz diagramından bahsedeyim diyorum
İkiayaklı-tek aralılara;
Caz diyagramı demek zorunda kalıyorum
Taş ve domatesten önce bana
Bir Kulak versinler diye.
Bunun için korkuya sinemaya gitmeyi teklif ettim. Ekeceğim.
Bir pazartesi günü Tırs-ı âlileri film kapısında bekleyedursun,
Ben tanıdığım bütün yapraklara nemli alınlarıyla, hazdan bahsedeceğim.

Ki taş ve domateslerin de kendi aralarında sınıfsal lakırdıları var. Ayak sahipleri bu tip mavraları her dem şevkle satın alırlar.
Maazallah mendilimi kelime oyunu sanıp üzerine pahalı domates atarlar.
Demeye kalmadan korku onu ektiğimi anlamış. Aradı "Konum at, Geliyorum" dedi.
Korku çevrimiçi.
“Çok da fîfî.”
Hayır Güleceğim, gülemiyorum.
Bazı şarkılar çok hızlı söz kesiyor.)

Görülebilir ışığın dışına çıkmak
Sıcaklık ve serbest enerji
(Münferit çığlığa teşebbüs etmiş
Hür domateslerin tahta kasadan
Diagramına bunu oturtabileceğimi... derken)
Telefon çalıyor.
Herkesten önce kesiyorum kendi sözümü  deyiveriyorum;

"Ağlarsamsukoyvermekyok."


Rüyamda bir yere soru işareti koyayım dedim.
Kızlar geldi "...koy koy koy koy  koooy..." dedi.
Bu neşeli.mi?
Kızlar "istersen ayırma, hatta araya nokta koy. O noktayı yersiniz çöl kokteylinde aç kalanda" dediler.

Dedim "Folklorik misiniz?"
Dediler; " Mîrrelevant." "Cadıyız."

folkuzbizyenidendoğarızdüğünlerden

Yukarıdaki Cennetin aşağıda bizim mahalleye denk gelen kısmı, kentsel dönüşüm şeysine kurban edilmiş.
Kafamıza güller, istifa etmiş melek kanatları yağıp duruyor. Eskimiş peri osurukları. 

(Yine güleceğim, gülemiyorum. Bazı yapma güller pek inandırıcı mezheplerden yapılma oluyor.)
Aralarından şık taklidi yaparak geçiyorum. Kanadı tutturamamış çöp tenekesi de şıh taklidi yapıyor. Kafiye ikimizin de umrunda değil. Ve fakat oluşan kilimi atabileceğimiz alternatif bir çöp tenekemiz  

de yok.)

(Rüyamda bir ıslık çalsam karşıkitravmakütürder nâmlı şarkıyı söyleyeyim derken kızlar geldi,
“Sen söyle biz dinleriz” dediler.)
Kusistersensilmeyizderkentharfi.
Ol Defter derkenar.
Derkent.

Hiç yorum yok: