12 Şubat 2024

YENİ!!!MİRAY ÇAKIROĞLU. ANMA

Fotoğrafın arkasında

Beton katlar seçildiği için

Yıkıntıya iliştiriyoruz ki

Onlara dair olan,

Yıkıntıya dair olan,

Bir şey yok hayatlarında.

 

Bir kendi tanımı yaparken,

Bunu anlatıyor

Benim (de) bir evim vardı 

Benim (de) bir arabam vardı 

Benim her şeyim vardı

Sahip olmak benimle ilgiliydi derken

Mikrofona,

Bunu anlamamızı istiyor.

 

Holm şarkısının üzgün ezgisiyle ilgili

Onunla ilgili hiçbir şey yok hayatında.

 

Enkaz tarlasına dair bir şey

Yürürken bulduklarımızla ilgili

 

Ben mavi boyalı baskısı toz tutmuş 11 numaralı okey taşını cebime attım.

 

Bir kalıntı

Eve götürüp anlamlar vereceğim ona

Şimdi masamın üzerinde duran

Okey taşıyla ilgili bir şey.

 

Kilisenin portakal ağacına bakan 

Tek duvarının hâkim olduğu

Enkaz tarlasında

Biriyle ilişkili bir şey yok.

 

Eğrelti otları gibi duruyoruz orada

Ayaklarımızla taşları sürüklüyoruz

Hislerimize ad bulmaya çalışıyoruz

Birbirimizle konuşuyoruz değiştiğimiz

Sözlerle hiçbir benzerlikleri yok

Tuğladan yaptığımız anıtın üstünde 

Fotoğrafları duruyor şimdi diye

Karanlıkta mum alevi aydınlatıyor

Bakışlarını böyle karşılıyoruz

Ses çıkarıyoruz onlara doğru diye

Bir ilişki.

 

Başımızın üstünde yüksek tuttuğumuz 

Meşalelerin arasına koyduk diye

Fotoğraflarının durduğu çerçeveleri.

 

Aziz İlyas mezarlığında başlarını dolaşıp

Onlara dualar okuduk

Topraklarına buğday attık

Dirilişlerine

Devrilen taşlara basarak döndük

Taziye sıralarına oturduk

Kahve içtik

Zihnimizde tuttuk

Sözler değiştik bir ilişki kurduk diye.

 

Göğümüzde kararan bulutlara

Boş gözleri karanlık apartmanın ardından bakıyoruz diye

Biz hepimiz oradayız diye

Tanışıyoruz birbirimizle işte şimdi diye

 

Ayrıldık,

Bazıları yıkıntıların içinde bir köşeye çekildi

Takip ettim onları bir anlam veriyorum

Mumlar yaktılar diye.

Şimdi burada durduğumuz

Yerinde olmayan apartmanın

Onun yıkıntısında ölenlerin 

Fotoğraflarını yan yan koyduk

Onlara yıkıntıyla ilgili bir anlam verdim

Takip ettim orada durdum diye.

 

Hayatı onun, sonu yıkıntı diye böyle

Anlaşılmayacak.

Yıkıntı burada içinde burada baş başa kaldığımız.

Hiç yorum yok: