16 Aralık 2022

YAĞMUR SUNAR. ÇIKMAK İHTİYACI/YERLEŞMEK İHTİYACI


ÇIKMAK İHTİYACI

 

bir kimseyim 

çünkü çekilmedi devinim tutundu ağaç

bir kimseyim yivler üzerinde tüm oluşlarım

katı kütleler getirdi güne konmuş ölçüyü 

ve duyulara yerleşemeyen sahasında niceliklerin

olağan olan her şeyi

varlığından eden bir işleyiş var

karma sinyaller arasından bizi dil köküne götüren

bütün uyaranlar nerede, gelgitler üstünlüğü liflerin 

bundan içimde derimin kusurlu kalıtları bozdum 

 

ben heceleyemiyorum levha kelimesini

bitti mi hapşırınca zonklayan kas 

ki bu bir olaydır yaşam için

bitti mi çevreye yayılan bütün eylemleri balıkların

tekdüze durumlar 

kademeli olarak geri geliyor sınırlanmış bir yer olarak

eklem tutunamıyor dolaylarında bu yerin hep kireç şekli

şu komutların arkasında

açıklıklar var birkaç boşluk 

ve nabızlara  göre olamayan hareketler oğlanların, kızların

konumunu sabitlemiş

emilip duruyor kasılmalar

 

bir kimseyim şimdi büyüklüğüne ulaşayım diye 

üst üste yan yana dizilmiş çeşitliliğin

daha sonra yeryüzüne katılmak uluorta

yapılayım diye  bir eşitlikle 

bronşlarımı genişlettim

şu yüzden ki düşey tabanlar, yüksek tavanlar, açıları sehpaların 

istemem itiş gücünü motorların 

o kadar çok yayılamayan tepki, esas ögesi şeylerin

çünkü atmosfer artık sıkışmasın 

dönüşüme, besbelli akışa güvenerek 

karton, plastik, tutkallar

bunların dışında, yoğunluğu aramalı

 artmış durumda olan ne varsa bulmalı

inatla bilerek ciddi etkinliğini oksijenin

aramalı, bulmalı

 

şimdi tüm bellediklerimden çıkarak 

kendinde ısrar eden o yalıtılmış düzeneklerden 

neysem o olarak biriken varsayımlardan bir çıkarak 

apaçık  gidiyorum 

terleyerek, kıvırılarak, kaldırarak topuklarımı

gidiyorum bir kimse olarak 

öyle ya  gıcırdıyor insan yığılıp kalıyor akıl

bir kimse olarak ben aç bir mideyle 

söverek cisimlere

yosunun ve denizin gelişen bağını anlayıp 

tez elden gidiyorum 

çünkü  dedim, çekilmedi devinim 

 

 

 

YERLEŞMEK İHTİYACI

 

düzenli boyutlar yerleşemedi bana 

durmadan değişen dayanıklılıkta 

kuvvetin taşkınlıklarıyla, ortada olan amacında 

enerjisini veriyor demir ve besinler 

ancak burada,  yerleşemedi bana bunlar 

 en  canlı biçimleriyle yaşayan olguları 

buradayım radyo dalgaları, karanlık cisimler, hassas lambalar

buradayım görünür o elle, eylemsiz bir hal yüzle

sabır istiyorum yerleşmek için bir milyar salınıma içinde saniyenin  

tonlarca büyüdü şu elmalar kaç yeteneği karbonların,

yerleşemedi görünür bir ele 

 

halbuki uzun, soluyan, dolaşık bir ot olsam

göğsümden ayak uçlarıma 

yerleşebilsem dokulara 

çünkü ben anlayamam yataklardan, sabunlardan 

ki dizginsiz tuzakların gelişi sonra ağırlığınca ölü karıncaların

hani nerede eşdeğer oranı (in)organizmaların

abiyotik ve biyotik yapıların yeryüzünde yerel varlığı var oysa

 

biz düşürelim direkleri en iyisi

sosyolojik hatlarını unutalım çatıların

 

yoksa niye halihazırda  böyle sağlam  bağlantılar, solunum

sineklere baktım uzunca zira ben 

sentezlenen hayat biliyorum maddelerden

şimdi şekil versin endler ağzımıza 

zaman yükselsin, dingin 

hem her şeyde yer alırken serbest moleküller

kuruluşu şehirlerin zonklayarak geldi

artık  o denli  gerek sana oluşumlardaki tüm kaynaşmalar 

çıplak tohum, uykusunda yulaflar

bu demektir o zaman

aşınsın  perspektifi nesnelerin 

ideolojilerdeki aynı tip tıraş bıçakları kırılsın 

sonuçta sanayisel hava, denetlenen ısı

üstelik  seyrelen fotosentez

  

çünkü  yanıtsız olasılıklardan kurudu su 

bir süratle ölçütler geldi

resitalini sunarken miktarlar 

müdahalesiyle dolduk ikicikliklerin 

ambiyanslar, vizyonlar diktatörlüğümüzde

ve kronik izdiham, fakat değil bu iştah hali  

işte bitti böğürtlenler

alt üst oldu kokular

  

burada, bırakayım yatışmasın kabuklu böcekler

öyle ki kuruluşuyla şehirlerin kendini bitiren koşullar

ben  sökülmeliyim onlardan

bilmeliyim yetilerin en keskin etkilerini 

nihayetinde görünen odur , bendeki duruş usanmışlık 

görünen o ki hınç ve ikrah 

bundandır  yerinden edilmeli  alıştığımız

diyaloglarda betimlediğimiz, odalarımıza varan 

her bir vakanın darbesi 

açıkçası şu yulafı edinmeliyiz bir varlığımızda 

 

taşkınlıkları kavramalıyım

burada, bırakayım bütün türden boyutlar yerleşsin bana 



CİN AYŞE 18, İHTİYAÇ LİSTESİ, GÜZ 2022


Hiç yorum yok: