23 Aralık 2022

HAYRİYE ÜNAL. CHECKLIST 2022

HAYRİYE ÜNAL

CHECKLIST 2022

 

DOPAMİN

Dopaminin çalışarak elde edileni kıymetliymiş. Dopamini en yüksek seviyede elde etmenin yolu sanatsal tatmin bence. Bu yüzden iyi şiirler yazıp iyi okurlar için iyi dergilerde yayımlatmak gerekir. Optik sinirlerime sadece iyi şiirler yazdığıma inandığımda karşılık veriyor dopamin. Dopamin benim bedenimdeki eleştirmenim.  

 

DATA ART

Su kuyusu örneği. Derine inersen suyu kaçırırmışsın. Bilgiyi ayrıştırma arıtıcısı gerekiyor. Nasılsa sosyal medyada yeniden bulurum dediğim birçok bilgiyi dönüp aradığımda bulamıyorum. Artık bilgi, çok bilgi arasında kaynadığı için, apaçık olduğu için gizli. Define haritaları gibi bilgiyi bulma, hızlı erişme haritaları yapmam gerekiyor. Searchkutularını çok iyi kullanıyorum. 

 

GILLES DELEUZE’ÜN BENDE OLMAYAN KİTAPLARI. 

Ve başka iyi şairlerin bende eksik olan kitaplarını liste yapıp tamamlamalıyım. Onlar fener gibi evi ışıklandırır. 

 

SU DEPOSU

8 saat karbon ayak izi eğitimi aldım, sonucu: Su deposu lazım bana. 

 

KOLAJEN

Gençliği korumak için cilde yararlı. Bamya tohumu, paça çorbası doğal yolu.  

 

HPV AŞISI

Kızlarım için HPV aşısı. 9’lu Gardacil Türkiye’de bulunmuyor. Sorduğum doktorlar yüzüme garip garip bakıp tek eşli insanlar için gerek olmadığını söylüyorlar. Tıp okudukları halde böyle şeyler söylüyorlar. Teorik olarak tek eşli olduğunu söyleyen herkes tek eşli midir? 

 

DÜDÜK VEYA ÇAN

Bir koyun çanı gördüm. Hasan’ın koyun sürüsü var, bana o verecek, gün boyu çaldım. Başka odalarda uyuyup kaldığım ve ev de büyük olduğu için Kemal ola ki kalp krizi geçirir ve seslenemez ben de derin dalar kalırım diye yanına düdük veya çan bırakmak istiyorum. Koyun çanı gece müthiş ses çıkarıyor, onu duyunca kesin uyanır fırlarım -yallah acile. Erken müdahale önemli.  

 

BAZI TOHUMLAR

Bazı temel tohumları bulundurmak gerekebilir: Küresel çapta ise mısır, buğday, ayçiçeği ilk sıralarda imiş. Domates, bamya, patates, soğan gibi susuzluğa dayanıklı sebzelerin tohumları mutlaka bulundurulmalıymış. Bunun yanı sıra mümkünse her tür tohumdan birer miktar ayrılıp koyulmalıymış kenara, tohumların kaybolmaması için. Kıtlık, iklim krizi söylentileri tedirgin ediyor. İçinde su kuyusu bulunan, ekilebilir 100 dönüm arazi.  

 

B12

GPT-3’ü duyunca insan bir ürperiyor. Geçirilen hastalıklar, ilerleyen yaş, çevresel etkenler derken aşınan beden ve beynin bütün eksikleri tek tek vuruyor. Korkutucu olan ise unutmaya başlamak. Unutkanlık ihtimali. Bir şişe B12. Yenen her şeyde az az varmış. 

 

LUGOL DAMLA

Yani iyot

 

ARKADAŞ

Derin ihtiyaçlarım arasında başta gelen. Arkadaşım olsun diye çektim bütün külfeti. Yazar olursam çok arkadaşım olur beni severler sandım. Ama sonra yazmayı sürdürmek için de yalnızlık gerekti. Ve daha acısı şu ki her şiir yayımladığımda benden nefret ettiler. Hepsi de ölen şairleri seviyorlardı.    

 

MESAJINIZ VAR

Bir türlü sevemediğiniz, inanmadığınız o kişi kardeşinizdi. Kardeşiniz, yani ben. Kardeşiniz sizi, hepinizi ederinizin üzerinde ağırladı. Değerinizden fazlasını teklif etti. Takasta aza rıza gösterdi.

Dedi ki: “Tek isteğim mevcut olmak, hoş karşılanmaktı, olmadı.” 

 

KOKU

Kokuya olan derin ihtiyacımızı kötü kokuları bastırmak için iyi kokulara olan ihtiyacı, yazacağı zaman tuvaletleri derin derin koklayan Faulkner bilmez. Denizli’den Lavanta aldım, romanlarda geçer hep merak ederdim. Yatağımın başucuna koydum, kokmuyor. Bir de her eve küçük ev aletleri satan yerlerde bulunan belli aralıklarla koku pıslatan cihaz gerekir. Çünkü genelde mimari büyük bir Ayakkabı’ya benzeyen ülkemizde fiyaskodur. Su giderlerinden hep bir koku gelir. Köşkte de gelir gecekonduda da. Koku için tedbirler almak, havayı koklamak gerekir. İyi koku kötü kokuyu bastırmaz. Kokusundan dolayı terk edilen erkekler, bunu hiç anlamazlar, ama varlar.  

 

DÜZENLİ GEREKLİ

Disketten CD’ye, CD’deki bilgiyi flaşa aktarabilecek bir cihaz, ve her çıkana eskidekini aktaracak bir sistem. Bilgiyi oradan oraya taşımaktan dolayı maraton koşuyor gibi hissediyorum. 

 

AYAKKABI

Ayakkabı önemli. Bir ayakkabıda bir de bir şeydi unuttum, ucuza kaçılmayacaktı. Kovit sayesinde ayakkabılarımız eskimemişti, spor ayakkabılar hariç. Ama, yemek masrafımız iki katına çıkmıştı. Evde mütemadiyen yemek yeniyordu. Belimiz de kalınlaşmıştı, shit. Türkiye haritasını bir çizmeye, kalın kışlık bir bota benzetiyordum. Büyük Ayakkabı geliyordu durmadan aklıma. Bir erkek ayakkabısı olmuş gibiydi ülke. Neden böyle hissettiğimi bilemiyorum, her “büyük” dendikçe dehşete kapılıyordum. Babamın bir arkadaşı 48 numara ayakkabı giyiyordu adı sanırım Gaziemir idi. Gaziemir ailesiyle bize gelince biz -8 ve 10 yaşlarında iki kız çocuğu- fıs fıs konuşup gülüyorduk. Gaziemir’in burnu, çenesi, elleri her şeyi büyüktü. “Büyük Ayakkabı” diye bir şiire başladım. Şiirin bir versiyonu da text-based art şeklinde olacak. Masallardaki dev herhalde böyle bir ayakkabı giyiyor olmalıydı. 

 

Ey büyük ayakkabı dedim sonra ne mutludur sendeki ayaklar

Biliyor musun Hrant Dink’in delinmiş ayakkabısı ve bunun fotoğrafı var

 

Günde iki kez doğruyu gösterir bir ayakkabı 

Günde en az bir defa çamurlu yolda yürür ayaklar

 

Büyük deyince büyük olacağını sanan erkek şair arkadaşlarım vardı benim. Günde üç kere Büyük Büyük Büyük deyip yüzüne hislerini söyleyemediği için sosyal medyadan arkadaşına laf sokan Büyük Saat hayranı erkek arkadaşlarım, onlar yedikleri tokatları bende denemeye kalkışınca birkaç kungfu hareketi öğrenmeyi ihtiyaç listeme ekledim. Ve kızkardeşlerim var şiirde, kendilerine öyle diyorlar, “kızkardeşlik endüstrisi” bir tasarım olsa gerek, üyeler neyle alınıyor? Bana kadar gelemiyor, isim sayarken nedense önce bu kardeşlerini unutuyorlar. Kızlar korosu da oğlanlar korosu da sololar da tek bir yerden mi yönetiliyor? Üveyliğimin bir açıklaması olmalı.

 

O anneyse onun anneliği sempozyumda işlenir

Ben anneysem benim iyileşmez dikişlerim

 

O âşıksa acı çeken öznedir “peri dilli”dir gururla ah diyip ağaca asabilir

Ben âşıksam zillet içinde kaldığım söylenir

 

Onun online toplantıda altındaki pijaması olaydır

Ben pijamayla balkona çıkmam yine de tartışmalı bireyim

 

Onun babası İbrahim onu terk ederse şiir olur kürt olur 

Ben terk etsem de edilsem de etmesem de bana düşman olunur

 

Ayaklarımla zorum vardı. Ayaklarım çok üşürdü ve ıslanırdı. Bunu “Yerden 19 Pont Yukarıda” şiirimde anlatmıştım. Stiletto yüzünden eşek sudan gelircesine dayak yiyen kadının hikâyesini de “Yeryüzünü, Şunları ve Bunları Kabul Gücü Sebebiyle Takdir Etmeme Dair” şiirimde anlatmıştım. Bu yüzden bugün sadece haritadaki büyük ayakkabıyı listeme alacağım. Şiirden Türk şiirindeki ayak kokusu gelmeli. Çünkü 


kokuyor









Bir araştırmaya göre 2017’de kadın ayakkabılarında en çok satan numara yüzde 27,5 ile 38 olurken onu yüzde 26,6 ile takip etmişti 37 numaralar. Ben 38 giyiyordum. İki Nike, iki Reebok ve üç-dört adet de instagramda satılan cinsten markasız sporlarım vardı. Sürekli spor ayakkabım olsun istiyorum. Bir de bot seviyorum. Dizüstü çizme de listemde her rengiyle var. 

Büyük Ayakkabı şiirimin temel izleği ayaklarımın sıradanlığı ile ters orantılı şekilde kenara itilmemdi. 

 

anadolu’da en sık rastlanan ölçülerdeyim kumralım kestaneyim

en çok rastlanan ayaklara sahipken neden bahtımda tekim 

 

arzu şort giyer, lolipop yer, yesin şeker, bal yesin, gofret yesin  

rüyamda danseden kırmızı ayakkabılar giymiştim bacaklarımı kırdılar

 

 

 

 Cin Ayşe 18, güz 2022, ihtiyaç listesi

Hiç yorum yok: