1 Mayıs 2022

E. İREM AZ. beklemeden işareti Üçüncü Kedi


  

20 Ocak 2021 – Şu ve Bu ev arkadaşımızla beraber karşıya taşındıktan sonra ancak bir buçuk ay dayanabildik. 22 Kasım’da Nurhan ve Ayhan sayesinde Havva’yı bulduk. Elli gündür bizimle. 

 

Nurhan ve Ayhan Havva’yı ve iki yavrusunu evlerine alıp her birine uygun bir yuva bulana kadar bakmışlar. Havva yavrularına istemeye istemeye süt vermiş. Biraz daha çirkin olanı dövüyordu, hayvan sabaha kadar çığlık atıyordu, deyip güldü Nurhan. Yavrularını yalayıp sevdiğinde yaş mama verildiğini fark eden Havva, Nurhan evin kapısından girerken çirkin yavruyu yalamaya başlıyormuş. Arada bir dönüp Nurhan’a bakmayı ihmal etmiyormuş. Bu hikâyeye onunla bir süre yaşadıktan sonra inandım.

 

Havva’yı bulmadan önceki hafta Kevin Hakkında Konuşmalıyız’ı izlemişler. Anne karakteri Eva Khatchadourian’ın isminin Türkçesi diye ismini Havva koymuşlar. Sevgisiz—anneliği—ismi oluvermiş.

 

&

 

Ellinci günün gecesinde kâbus gördüm. İç organlarının bir kısmı kısırlaştırma ameliyatının kesiğinden dışarı fırlamış. Her şey öyle ezilmiş, bulamaç olmuş ki neyin ne olduğunu anlamak mümkün değil. Tek gördüğüm anneannemin kostak yemek tabaklarından birini dolduracak kadar kanlı Havva püresi.

 

Boğazımın acısına uyandım. Nasıl bağırmışım. İkizleri bir yaşına giren arkadaşımdan cevap: Bu da bildiğin lohusalık amigdalan onarılamaz biçimde açıldı demek oluyor. Havva’nın ebeveyni gibi hissetmiyorum. Hangi gözü kara ona ebeveynlik taslayabilir. Buna rağmen amigdalam ve akkumbens çekirdeğim nasıl değiştiyse, işte öyle esnek kalsam. Aylar sonra New York’a uçmadan önceki son gecemde Havva kucağıma teşrif etmiyor. Gideceğimi hissetti diye avunacak korkak değilim. Onu benim kadar çok seven ikinci kişiyle kalacağını biliyor.

 

 

13 Kasım 2021 – Atlantic Ave-Barclays Center metro istasyonundan çıktığım an dolu yağmaya başladı. Güney Amerika’nın bir ülkesinden gibi görünen, benim yaşlarımda bir kadın ve sekiz dokuz yaşlarındaki oğlu panik içinde seyyar tezgâhlarını toplamaya çalışıyordu. Tezgâh çok büyük, oğlan çok küçüktü. Kadına yardıma ihtiyacınız var mı, diye sordum. Evet lütfen, dedi. Sattığı oyuncakların altında serili büyük siyah örtüyü uçlarından kavrayıp her şeyi bohça gibi kaldırdık. 

 

Bir elim boştu. Oğlan nakış işi bilekliklerin üst üste geçirildiği uzun mukavva şeridi annesiyle göz göze gelmeden bana uzatmak istemedi. 

 

Metro istasyonunun dış kapısını güç bela açıp her şeyi içeri aldık. Kadın malına zarar gelmiş mi diye endişeyle her şeye tek tek bakmaya başladı. Bir an duraksadım. Teşekkür mü bekledim? Kürek kemiğime bir utanç saplandı. Dışarı çıktım. Kanlı Havva püresi kussam belki rahatlardım.

 

&

 

Annemle Üçüncü Kedi arasındaki benzerlikleri görebilmek için bu yaşa gelmem gerekti. Ne bu esneklikten haberdardım ne annemden. 

 

ŞİMDİYEKADARBÜTÜNKOŞULLARISAĞLADIMÜÇÜNCÜKEDİDENBAHSEDERSEMENKAZOLURSEVGİSİ diye yıllarca dertlendikten sonra koşullu amigdalam önce anneme onarılamaz biçimde açıldı demek oluyor. Aksi halde Havva olamazdı. İkizleri olan arkadaşım bunu bilmiyor.

 

Annemle paylaşmak için teşekkür mü bekliyorum. 

 

&

 

Anneme dair ilk ipucumu on sekiz yaşındayken aldım. Ona büyük ayıp eden yakın bir arkadaşına hiçbir cevap vermeyip sessizce beklemişti. Kadın bağıra çağıra onu aşağılamaya çalışmış, yorulunca susup gitmişti. Ben de bunları kudurarak izlemiştim. Niye hiçbir şey söylemedin terbiyesize, diye bağırdım. Yetecekmiş gibi BÜTÜN cevapların peşindeydim. Konuştu. Dudaklarının hareket ettiğini gördüm.

 

Suyun sesi Üçüncü Kediyle beraber geldi. 

Söyledikleri onunla ilgili kızım, benimle değil. Onun haline üzülebilirim; ama onun için bir şey yapamam. İçimde bir şelale var\biliyor musun/hiç durmadan akıyor.

Böyle şeyleri duymuyorum ben.

Annemin mucizesi: Annemin laneti: Var oluşumun ilk kazası.

21 Ocak 2022 – 

 

Kimin yolu    bu      kaç canlının yumağı

El âlem başkasının   ilmeğini izler

Üçüncü sorabilir mi eklemeden işareti

 


Cin Ayşe 17, Amigdala dosyası 

 

 

 

Hiç yorum yok: