1 Mayıs 2022

DEFNE SANDALCI. “CRITICAL INTIMACY”YE * GİRİŞ: AŞK BİR TORNAVİDADIR


 

1.EVRE

 

KÖPEK ŞİİRLERİ

 

I-
Kokunu bana bırakmayacaktın

Tenimi yakmayacaktın

Benden gözyaşı çıkartmayacaktın

 

En kamaşmış, en sivri dişimi

Sana saklıyorum

Sona saklıyorum

 

II-

Aramıza otobanlar, hayatlar

Aramıza dağlar, ırmaklar, zamanlar

Sokmayacaktın

 

En felâket özlemimi 

Sana saklıyorum

Sona saklıyorum

 

III-

Bana insan bilgileriyle sokulmayacaktın

Kalbime dokunmayacaktın

Tüylerimi elektriğe tutmayacaktın

 

Öğrendiğim en müthiş kelimeleri 

Sana saklıyorum

Sona saklıyorum

 

IV-

Ağız, şakak ve bakış kullanmayacaktın

Beni uzamda amok koşturmayacaktın

Soluk soluğa bırakmayacaktın

 

En derin hırıltımı

Sana saklıyorum 

Sona saklıyorum

 

V-

Şafaklar sökmeden beni uykumdan etmeyecektin

Karanlıkta bilmediğim şeyi aratmayacaktın

Bin çeşit ıslık çalmayacaktın

 

En kör karanlığımı 

Sana saklıyorum

Sona saklıyorum

 

VI-

Bana kemiklerini, bana kuytularını

Öğretmeyecektin

Beni yüzeylerinde gezdirmeyecektin

 

En giderilmez arzumu

Sana saklıyorum

Sona saklıyorum

 

 

 


2.EVRE

 

 

PARADİGMALAR, ENİGMALAR, KEHANETLER

 

Sevgilim, (ona sevgilim diyebilir miyim?) kemiğini kırdığında 

bir şehirlerarası durumun ortasında,

- amigdala beyne: kırıktan önce ya da belki tam o düşerken, 

aşkımız hangi zamanlar ve mekânlarda mümkün olacak ki zaten, imkansız bu, dedirtmekteydi. 

İkinci evre ise; tamir evresidir ve kırığın meydana gelmesinden 2 hafta sonra başlar. Bu evrede osteoblastların ve kondroblastların üretiyor oldukları proteinlerin üzerine kalsiyum minerali çöker. Bu çökme sonucunda sertleşme oluşur. Sonrasında ise kırık kemiğin sabitlenmesi için yumuşak kallus …

-amigdala beyne çarpıntı sızdırıyor: 

 Beyin, bakarsın, iki hafta kadar vaktimiz var, diyor

 

Adaçayı, sedir ağacı, buğday çimi, A,E,D,C vitaminleri, çinko, ıspanak, roka, havuç, elma, pancar, bakliyat gerekiyor.

 

Kemik, kendi kendini onarabilen bir yapıdır.. yeniden eski haline dönerek iyileşmesi pek çok faktöre bağlıdır.. antioksidanlar, kemiği yıkan ve yeniden yapan hücreler, hormonlar, aminoasitler ve 

 

Ben, lütfen!

4 atardamar ve

100 beygirlik aşkımla

Maddi tıbba isyanımla?.

 

-sonrasında ise kırık kemiğin sabitlenmesi için yumuşak kallus rol alır. Yeni gelişen bu yapı 6 ila 12 hafta arasında daha da sert bir hale gelerek sert kallus adını alır. 

 

daha tam 

6 ha…………

 



3. EVRE

 

 

PRE/POST AMOR ÇABUCAK SAPTAMALAR

 

a)    Aşk bir şiddet olayıdır. 

 

b)    Aşk, içimizde kıvrılıp büyümüş bir yılanın kış uykusundan fevri uyanışıdır.

 

c)     Aşk bir amigdala kaçağı emaresidir.

 

d)    Aşkın öznesi vardır, nesnesi uçar. (nesnesi kalırsa çağdaş mucizeler kitabına yazılır)

 

e)    Aşk, neme lazım, bir çırpıda yazı-kayıt gerektirir. 

 

f)     Biraradalıksız zaman, aşkta yalan -aşıklar yanyana durabilmelidir!

 

g)    Aşk, rutinin düşmanı, anarşinin bebeğidir. 

 

h)    Yeni paralı yollar şehirleri yakınlaştırmış olsa da, asfaltta hız limiti sürekli aşılır, araçlar çarpışır, takla atar ve kapitalizm vuslat engeller.

 

i)     Kaldı ki dünyada vaktin azaldığı, hızlandığı, telaşlı tüketim, sığ algı, dar yürek.

 

j)      Kalp, bağırsak (ki ikinci beyindir -bağırsak duvarında bulunan sinir hücrelerinden oluşan katman sayesinde, sempatik ve parasempatik sinir sisteminin iletimini bazı uyarıcı hormonların ve koruyucu salgıların dengesini de kontrol eder) ve yüz, ayrılış anına teçhizatlanmalıdır ki etik/estetik korunsun.

 

k)    Gülerken ağlamak, ağlarken sevinmek bir bipolariteye yol açmaktadır ama çatlaklardan inanılmaz sezgiler, kehanetler sızmaktadır. 

            (neden ağlandığı ağlarken anlaşılmaktadır.)

            (tombak gözyaşı şişesi. bu objenin böyle bir içgörü çalışmasıyla ilgisi? fırsat                          

            bulunursa bakılacaktır.)

 

l)     Ayrıca, “herkesin bi hayatı var”dır!

 

m)  Tatil/ izinli vakit/ iç dinamizmi yok sayan dış etkenler dayatması -ideolojiktir ve kahrolsun!

 

n)    Gidişini, kalışının halleri belirleme(liy)di-  inestetik ideolojiktir, kahrolsun!

 

o)    Ayrılık/imkân tüketimi -ideolojiktir kahrolsun!

 

p)    Aşk bir tornavidadır. (Vida olduğu görülmemiştir.) 

 

q)    Aşk ancak çoğul dertlilerin ve diğerkâmların harcıdır ve ancak bir amor mundi dalgasının üstünde yükselirse yaşayabilir. Yoksa boğulur. Boğulacaktır.  

 

 

 

 

*critical intimacy-eleştirel samimiyet (spivak’ın bir röportajından alındı, onun sözü. Critical intimacy is real intimacy- eleştirel samimiyet/yakınlık, gerçek samimiyet/yakınlıktır)

 

Cin Ayşe 17, Amigdala dosyası

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok: