24 Aralık 2021

JİLET SEBAHAT. ADIM

 

adımlıyorum
babalar düzgün adımlayan
normal çocukları 
gölgesinde gizlermiş

Adım
/lıyorum
tanrı’dan gelirmiş adım
kutsal oğul adına  kulağıma 
üç defa üflenmiş 
haftanın ortası 
namaz sonrasıymış doğuşum 

adımlıyorum
dış dünya diye bir şey var/mış
babaların yıllarca aynı koltukta oturup okuduğu
gazete küpürlerinden kalmışmış aklımda
babalar  solmuş koltuklarda
solgun gazetelerle yellerlermiş
askıda sallanan gökkuşağını


adımlıyorum  
içimde inleyen bütün organlar 
yontulmuş yıldızlar gibi savrulacakmış etrafa
‘’topla organlarını’’ demiş annem
 ‘’İyi ki kız doğmadın’’ 
‘’orospu olurdun’’
‘’Katil ederdin oğullarımı’’ 
eski basma eteklerini parçalayıp
 donlar dikmiş
bana ve katillerime.

adımlıyorum
bir adım daha atsam
biraz daha derine insem
dünya zıplayacakmış
kaygan bir balık gibi bedeni
bacaklarımdaki filelere takılacakmış


adımlıyorum
bir adım daha atsam 
bir rüyanın içine girermişim
yaldızlı bir far kutusunda saklıymış ellerim 
avuçlayacakmışım 
dışın kabaran yerini
taktuktaktuktaktuk…taaaakkktuk. tak
topuk sesi
yarıyormuş bir iç oğlanının
elmacık kemiğini


adımlıyorum 
yürüyorum
geri dönüyorum
dünyaya bir terbiye borcum yok
karanlık
Işık
başlangıç
bir anlamı olmalı bunların
beklemeyi bilen beden 
yok olmayı da bilir elbette.


CİN AYŞE 16, ÇOCUK(LUK)

Hiç yorum yok: