23 Aralık 2021

AUDRE LORDE. MADEM Kİ BİR ÇOCUKLA SONSUZA KADAR BERABERİM


 

Nasıl da geçti günler

sen içimde serpilirken

Tek tek hatırlıyorum

nasıl da bedenimi değiştirişini şişliğin
İlk pır pır ettiğini ve sonra zıpladığını

nasıl da kalbimin atışı sanışımı.

Giderek yavaşlayan günler

ve kışın gelmesiyle

Rüzgâra karşı ağırlaştığını

anımsıyorum.

Şimdi  elleri oluşmuştur

diye düşünmüştüm. Saçları

kıvrılmaya başlamıştır

şimdi dişleri çıkmış

şimdi ise hapşırıyordur.

 

Sonra tohum açıldı.

Bir sabah seni doğurdum

bahardan hemen önce

başım kızgın bir piston gibi çınlıyordu

bacaklarım, aralarından yeni bir

dünyanın geçtiği kulelerdi.

 

O zamandan beri

Ben yalnızca bir kordonun ayrımındayım

ilerleyen saatlerde 

sen Sana doğru

kendinin içinden akıp gidiyordu.

 

 

 1963

 

 

http://audrelordetraducida.blogspot.com/2017/12/now-that-i-am-forever-with-child.html

 

çeviren: Anita Sezgener


CİN AYŞE 16, ÇOCUK(LUK) DOSYASI

 

Hiç yorum yok: