8 Ocak 2023

ELİF YILDIZ. İHTİYAÇ LİSTESİ


 














SANATÇININ AÇIKLAMASI

 

Hikâye aslında büyük oranda Fransız yönetmen Claude Chabrol'un 'Seramoni' filminden izler taşıyor. O filme çok fazla gönderme var. Filmin sembolleşmiş kadın oyuncuları ve bazı nesneler avcı tüfeği ve bir kaset çalar bu filmden alınma. Ben yepyeni bir hikâye ile onları birleştirdim. Hikâyede ayrıca diğer sembol nesneler de, Claude Chabrol, Michael Haneke ve Alfred Hitchcock gibi birbirine tür ve anlatım biçimi olarak da bağlı yönetmenlerin bazı filmlerinden. Hepsini karıştırmak ve kötü zamanları hatırlatan gerçeküstü bir dünyada tüm bunları birbirine bağlamak istedim. Woody Allen'ın 'Kahire'nin Mor Gülü' filminde olduğu gibi sinema perdesinden çıkıp etrafta dolaşan aktör gibi benim hikâyemde de filmlerin kahramanları başka filmlerin içinde veya olmayacak yerlerde dolaşıyorlar. Çocukluğumdan beri filmleri böyle birbiriyle parçalar ve birleştiririm kafamda. Benim dünyamı da yansıttı bir taraftan diye düşünüyorum. 



CİN AYŞE 18, GÜZ 2022














Hiç yorum yok: