30 Nisan 2022

ANİTA SEZGENER. Nilgün Marmara ve çöl fareleri* ile YEDİ yerleşme amigdalası


 

BİR

canlı biri o. hepimize canlı. canlı biri o. intiharından ibaret değil. 

her yere yerleşen biri. şiiriyle ışıldadığı. orada. 

 

İKİ

eter ve kloroformdan önce hipnoz. ilgi acıyı dindirir. 

refakatçi acıyı dindirir. 

plasebo sembolizmi.

 

ÜÇ

amigdala biri o. sağ amigdalası ve sol amigdalasıyla. 

 

DÖRT

çöl fareleri su içmezler, bu da amigdalalarını etkileyebilir.

 

BEŞ

insanlardan uzaklara yerleşen çöl fareleri insanların 

amigdalalarında kemirgenleşince.

 

ALTI

su kaplumbağaları işin içine girince:

  

SU KAPLUMBAĞALARI

VE KOMŞUMUZ HİÇLİK**

 

                                                                        Dave için

 

Ötede, düşünmeden

okyanusun siyah karnında uyuyorlardı.

Düşleri de uykudaydı

            -Su kaplumbağaları

                   sınırsız yataklarının

                   ve unutuşun içinde-

 

 

Bir bahçe vardır,

Sahip olma yanılsamasıyla aydınlanmış

İnsan bekler sırasını,

          kendi elleriyle ekmenin,

Ertelemek için külün gerçeğini

Akik düşleri dürtmeye çalışarak

Bilseler de uyuduğumuzda düşler

                                                 uyanıktır,

uyandığımızda uykuya dalar onlar

ve yalnızca kaplumbağalardır karanlığın içinde

                                                      düşleri de uyuyan!

Bir şey kalmaz,

Genlerin uçucu dilbilgisinden başkaca

ve hiçliğin kutsal komşuluğunda yaşarız.

 

                                                                        Ocak, 86

 

YEDİ

önce kesim. sonra şablon. sonra boya. 

yerleşmek ötesine. ölçülerini verince. geniş olacak. 

tabutu.

 

 

DİP AKINTILAR

*çöl fareleri, Nilgün Marmara’nın Defterler’inde dolaşmaktadır.(Everest Yayınları, 2016)

**s:147, daktiloya çekilmiş şiirler, Nilgün Marmara, Şiir Atı Yayıncılık, 1988


Cin Ayşe 17, önsöz yerine

 

Hiç yorum yok: