2 Nisan 2009

DÜĞÜM



Sonsuzluğun öteki saatlerinde de bu böyle sürüp gidiyordu...
Comte de Lautreamont - Maldoror’un Şarkıları



Şiirsel başkaldırı edebiyatının başyapıtı kabul edilen Maldoror’un Şarkıları ile Ece Ayhan’ın şiirindeki baba/ iktidar/ oğul söylemi arasında gerilimli bir hat var. düğüm bu tansiyonun içine kuruluyor. kabuk’ta tanık olduğumuz ve babasının yarattığı sorunlu geçmişin yüküyle bocalayan burhan, yerini sanki düğüm’ün isimsiz kahramanına bırakıyor.


kış bahçesi ve kabuk’la kurduğu minimal üslubunu düğüm’de de sürdüren Uygar Asan sinemasal yaklaşımını daha da radikalleştirerek soruları öne çıkarmak adına Türk Sinemasında pek de alışık olmadığımız parçalı bir yapıyı kullanıyor. Bu farklı yapı, yüzyıllardır çözülmeyi bekleyen Gordion’un düğümüne benziyor. İzleyiciyi yabancılaşma, bireyin yalnızlığı ve iktidar kavramlarını sorgulamaya davet eden düğüm, öne sürdüğü yeni biçim denemesiyle de çağdaş sinema örnekleri arasında yerini alıyor.


Nedir, ‘yürümeyen’ evlerin o kapalı düzeninde?
Sahi, nereden başlanır bir “düğüm”ü çözmeye?


düğüm, Ankara Film Festivalinin ardından 28. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde İstanbullu sinemaseverlerle buluşuyor. Festivalde Yeni Türk Sineması bölümüne davet edilen düğüm'ün dünya prömiyeri 13 Nisan Pazartesi günü saat: 21:30'da Beyoğlu Sinemasında yapılacak.


görmedim, duymadım, bilmiyorum demeyin. gidiniz, görünüz...


"KİM BUNLAR?" DİYENLERE İNATT!!!



sezgin cengiz
ayşegül akbulut

emre saka

murat vanlı


müzik: kunt aksoy

ses: uygar asan

yürütücü yapımcı: çağdaş asan
sanat yönetimi: uygar asan

kurgu: pınar asan - uygar asan
görüntü yönetmeni: uygar asan

yapımcı: anita sezgener - uygar asan
yazan - yöneten: uygar asan

2 yorum:

Adsız dedi ki...

emeğinize sağlık,muhteşem olmuş.

Adsız dedi ki...

istanbul fimfestivalinde gördüm filmi,tebrıkler...gerçekten,hikaye bir oyuncu üzerinden,inanılmaz bir zeka ile örülmüş.senaryo ve arkadaşım olan sezgin cengiz çok başarılı..yolunuz açık olsun